ثبت نام کنید، 500 هزار تومان هدیه بگیرید..

سوالی دارید؟ تماس بگیرید

021-1234567

چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود

چه ماده ای باعث ماندگاری عطر می شود؟ معرفی دیگر عوامل تاثیرگذار

در همین ابتدا پاسخ سوال چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود را می دهیم تا شما را بیشتر با این ماده ها آشنا کنیم. از مهم‌ ترین مواد مهم در ساخت عطرها، تثبیت‌ کننده‌ ها هستند؛ این تثبیت کننده ها شامل دیپروپیلن گلیکول (DPG)، ایزوپروپیل میریستیت (IPM) یا دی‌ اتیل فتالات (DEP) هستند.

در واقع میزان مواد استفاده شده از آن در عطرها تعیین می‌کند یک عطر تا چه میزان مرغوب و باثبات است، این موارد عموما تعیین کننده این مورد هستند که با یک ماندگاری خوب در عطر طرف هستیم. اما در ادامه می‌ خواهیم مهم‌ ترین ماده برای ماندگاری عطر را معرفی کنیم تا با این مطلب بیشتر آشنا شوید.

چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود؟

رایج‌ ترین مواد استفاده شده در تمامی عطرها به عنوان تثبیت کننده عطر که برای حفظ ماندگاری عطرها کاربرد دارد شامل؛ دیپروپیلن گلیکول (DPG)، ایزوپروپیل میریستیت (IPM) یا دی‌ اتیل فتالات (DEP) و آب مقطر است که در میزان مواد استفاده شده از آنها در ساخت عطر حدود 2% می‌باشد.

تثبیت کننده عطر

وجود این مواد آنقدر حائز اهمیت است که اگر میزان آن بیشتر از حدمجاز باشد، باعث بروز آسیب‌ های جدی برای ریه و تنفس افراد و حتی باعث خفگی یا اصطلاحاً دَمپ عطر می‌شود؛ به همین خاطر توصیه می‌گردد از مراکز معتبر برای خرید عطرهای خود استفاده کنید.

انواع تثبیت کننده عطر

این تثیت کننده ها به میران های مختلفی در عطر استفاده می‌شوند؛ نباید فراموش کنید که مقدار استفاده از هرکدام بسیار حائز اهمیت است و سرخود نباید از آن ها استفاده کرد:

  • دیپروپیلن گلیکول (DPG)
  • ایزوپروپیل میریستیت (IPM)
  • دی‌ اتیل فتالات (DEP)
  • آب مقطر

دیگر عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری عطرها

به معرفی چند ماده برای ماندگاری عطر که تاثیرگذار هستند، پرداختیم در ادامه مطلب اینکه چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود برخی از عوامل که در این ماندگاری تاثیر گزار هستند را برای شما نام می‌بریم:

• نوع عطر

اینکه یک عطر چه طبعی دارد و در ساخت آن از چه نت‌ های بویایی استفاده شده، می‌تواند یکی از موارد مهم در ماندگاری عطرها باشد. به عنوان مثال عطرهایی که دارای طبع خنک و ملایم هستند نسبت به عطرهای گرم، شیرین و حتی تلخ دوام کمتری دارند.

• فرمولاسیون عطر

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر ماندگاری عطرها میزان روغن استفاده شده در فرمول ساخت آنهاست؛ به عبارتی پرفیوم‌ ها و ادوپرفیوم‌ ها به دلیل برخوداری از میزان آب و الکل کمتر و همچنین استفاده از روغن بیشتر در آنها نسبت به ادوتویلت‌ ها و ادکلن‌ ها، ماندگاری بالاتری دارند.

ماده برای ماندگاری عطر

• مکان نگهداری

باید بدانید که گرما و نور مستقیم خورشید تاثیر بسیاری بر ماندگاری عطرها دارد؛ به همین خاطر لازم است عطر و ادکلن‌ های خود را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

• گروه بویایی

همانطور که می‌دانید اسانس عطرها متفاوت ساخته می‌شوند که بالطبع هرکدام ماندگاری متفاوتی دارند و یکی از عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری عطرها به حساب می‌ آیند. در واقع عطرهایی با اسانس پایه چوب و مدیترانه‌ ای، از ماندگاری بالاتری برخوردار نسبت به عطرهای شرقی و غیره هستند.

سخن پایانی:

در این مطلب گفتیم که چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود و در ادامه برخی دیگر از عوامل موثر بر ماندگاری عطرها مثل تثبیت کننده ها را معرفی کردیم.

این هم بدانید که شرایطی چون نحوه چگونگی استفاده از عطر، نوع و رطوبت پوست، محل اسپری کردن عطر، شرایط محیطی و تاثیر فصل‌ ها نیز می‌توانند ماندگاری عطر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

پس مرکز خرید عطر و ادکلن آبان سا به شما توصیه می‌کند که به موارد گفته شده در تهیه این مواد خوشبوکننده توجه کنید. در صورت نیاز می‌توانید با مشاوران ما در سایت در تماس باشید.

15% تخفیف
Dior Sauvage Elixir men's perfume

قیمت اصلی تومان330.000 بود.قیمت فعلی تومان280.000 است.

15% تخفیف
Dior Sauvage Elixir men's perfume

قیمت اصلی تومان330.000 بود.قیمت فعلی تومان280.000 است.

17% تخفیف
lalique lamour women's perfume

قیمت اصلی تومان290.000 بود.قیمت فعلی تومان240.000 است.

21% تخفیف
parfums de marly layton men's perfume

قیمت اصلی تومان240.000 بود.قیمت فعلی تومان190.000 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *